מדוע הדברת פרעושים חשובה?

פרעושים הם אחד הטפילים הנפוצים ביותר המשפיעים על חיות מחמד. לא רק שהם גורמים לגירוד ולנשיכה, אלא שהם וקטורים להפצת מחלות שונות בין בעלי חיים.

כדי למנוע ביעילות התפשטות פרעושים, שמור גם על חיות המחמד שלך וגם בבית נקיים. פעולה זו תבטל את שטחי הרבייה של פרעושים ותהפוך את השליטה בהתפרצות לפשוטה הרבה יותר.

פרעושים, קרציות וכינים הם טפילים שעלולים לגרום לשורה של בעיות עבור חיות מחמד. הם נושאים מחלות כמו מחלת ליים, ארליכיוזיס ו-babesiosis שעלולות להיות קטלניות אם לא בודקים אותן.

נגיעות פרעושים עלולה לגרום גם לבעיות עור ובעיות במערכת העיכול לכלבים וחתולים, שעלולים להיות קטלניים אם לא מטפלים בו במהירות וביעילות.

הדברת פרעושים וקרציות מצריכה גישה מקיפה הכוללת ביטול קרקע הגידול שלהם – ניתן לעשות זאת באמצעות ניקיון ושאיבת אבק שוטפים של ביתכם.

תחזוקת החצר והגינה שלך חיונית גם כדי למנוע הדבקה של פרעושים. כסח את הדשא שלך לעתים קרובות, ונקה כל עלים או זרדים שעלולים להסתיר פרעושים.

שאבו את הבית באופן קבוע כדי לחסל ביצי פרעושים, זחלים וגלמים. שימו לב במיוחד לאזורים שבהם חיות מחמד מבליות את רוב זמנן; למטרה זו יש לטפל בשטיחים, שטיחים לזרוק, מתחת לרהיטים וכריות ספות כמו גם מתחת למיטות כלבים.

פרעושים יכולים לגרום לחיות מחמד להרגיש אי נוחות, והם גם מפיצים מחלות כמו מגפה (Yersinia pestis), טיפוס עכברים, קדחת כתמים (Rickettsia felis), מחלת שריטות חתול וזיהום בתולעי סרט.

מחלות אלו משפיעות לא רק על בני אדם אלא גם על בעלי חיים אחרים כמו חזירים, ארנבות וחולדות סיננתרופיות. פרעושים אחראים במיוחד להפצת Yersinia pestis – המכונה "המגיפה השחורה" של אירופה של המאה ה-14 – שהתפשטה באותם אזורים.

הטיפול חיוני הן עבור חיות המחמד והן עבור המקום כדי לחסל נגעים. יש לעשות זאת ביסודיות, כולל כל האזורים בהם נצפו פרעושים, כגון מיטות חיות מחמד, רצפות ושטיחים.

פרעושים הם מוצצי דם ויכולים לנשוך בני אדם וחיות מחמד כאחד, ולהשאיר מאחוריהם גירוד, אדמומיות ונפיחות באתר המגע.

כאשר פרעוש נושך, הוא מזריק רוק (המכיל נוגדי קרישה) ששומר על זרימת הדם של המארח פתוח ומאפשר לפרעוש להאכיל. לאחר מכן, הלסת התחתונה דמוית המסור שלה משתמשת בריור כדי לחתוך עור בחלק נגיש של הגוף כמו רגל או רגל.

לאחר מכן הפרעוש שואב את הדם אל בטנו, שם הוא יישאר עד שיוכל לנשוך שוב. העקיצות כואבות ומגרדות ועלולות להוביל לתגובות אלרגיות קשות.

הרחקת פרעושים מחיית המחמד שלך היא הדרך היעילה ביותר לשלוט במזיקים אלה ולהגן מפני זיהום.

פרעושים הם נושא שנתי המשפיע על חיות המחמד ועל בעליהם כאחד. למרבה הצער, פרעושים משגשגים באקלים חם ולח.

למרבה המזל, ניתן לשלוט ביעילות בפרעושים בשילוב של שיטות מניעה וטיפול. אלה כוללים מתן אמבטיות רגילות לחיות המחמד שלך, מתן מצעים איכותיים ושמירה על ניקיון חללי המגורים שלהן.

סימנים של נגיעות פרעושים בכלבים וחתולים כוללים גירוד שוב ושוב, טיפוח יתר או נשיכת עורם. הם עשויים גם לחוות גירוד ואדמומיות מרוק פרעושים.

נקבת פרעוש יכולה להטיל 15 עד 20 ביצים מדי יום (עד 600 במהלך חייו) על המארח שלה, בדרך כלל חיית המחמד שלך. ביצים אלו בוקעות תוך יומיים עד 14 ימים והזחלים מסובבים פקעת לפני שהם מבשילים לפרעושים בוגרים.

פרעושים שיוצאים מהפקעת שלהם עמידים בפני קוטלי חרקים רבים, מה שמקשה על הדברתם. הם יכולים לשרוד בשלבים הבוסריים שלהם במשך שבועות או חודשים, ומספקים מקור קבוע של פרעושים עבור חיות מחמד ואנשים בבית.

לפרטים נוספים :

https://antiyona.co.il/%D7%94%D7%93%D7%91%D7%A8%D7%AA-%D7%A4%D7%A8%D7%A2%D7%95%D7%A9%D7%99%D7%9D/